RSS

8 Mituri despre tigara electronica. Partea 1

06 Dec

Exista multe mituri si conceptii gresite depre tigara electronica. Haideti sa separam realitatea de fictiune.

Mitul #1
Tigara electronica poate fi o amenintare pentru copii/adolescenti. –> FALS.

De unde a inceput : Grupurile anti-fumat presupun ca copiii ar fi atrasi de ‘’gadgeturile electronice’’, de accesul usor al acestora pe internet.

De ce este fals :
In primul rand, ele nu sunt chiar asa usor de cumparat de pe internet. Un card de credit sau cont bancar este necesar. Cu exceptia cazului in care un copil fura cardul de credit, de la mama/tata si apoi ascunde confirmarea de plata, chiar cu riscul mare de a fi descoperit mai tarziu.
In al doilea rand, cele mai ieftine kituri de tigara electronica sunt undeva intre 50-80 RON online, in malluri pretul fiind mult mai mare. Aceasta suma este destul de signifianta chiar si pentru un adult, daramite unui copil. Copii ar cheltui mai repede acesti bani pe muzica, haine sau jocuri video decat pe o tigare electronica – in special cand acesta isi poate obtine cu usurinta un pachet de tigari pentru o suma nu mai mare de 12 RON.
In ultimul rand, partea hazlie indica faptul ca copii/adolescenti percep tigara electronica ca o modalitate pentru adulti de a renunta la fumat. Acestea nu prezinta ‘’factorul pericol’’ ceea ce reduce atractia lor pentru ele. Studiile arata ca majoritatea fumatorilor de tigara electronica sunt cu varste cuprinse intre30-50 de ani.

Mitul #2
Aromele dulci – destinate pentru a atrage in mod special tinerii. –> FALS

De unde a inceput : Presupunerea criticilor ca reclamele ‘sirete’ si aromele dulci sunt menite sa faca recurs la copii si lipsa lor de informare in privinta scopului propus al produsului.

De ce este fals :
Aceste produse nu sunt destinate drept un tratament pentru dependenta de nicotina. Acestea sunt destinate fumatorilor care nu reusesc sa renunte, oferindu-le astfel o alternative de a fuma in continuare, fara toxinele periculoase si cancerigene prezente in tigara de tutun. La fel ca comercializarea si introducerea pe piata a oricarui produs, masini, televizoare, telefoane mobile, agenti de publicitate incearca sa prezinte aceste dispozitive impreuna cu un ’factor de cool’. Studiile arata ca ‘’fumatorii sunt mai predispusi la asumarea riscurilor, sunt extrovertiti, sfidatori si mai impulsivi decat populatia generala’’ – grafice foarte asemanatoare cu cele ale adolescentilor – deci este de inteles de unde pleaca aceasta conceptie gresita. Deseori, uitate de critici sunt detalile din aceste anunturi care atesta abilitatea de a ‘’fuma oriunde’’ si de a avea o optiune mai sigura/sanatoasa la fumat – o indicatie clara ca acestea sunt destinate fumatorilor actuali si fumatorilor preocupati de sanatatea lor – nu fumatorilor noi/tineri.
In ceea ce priveste aromele dulci, aceste arome nu au gust placut pentru multi dintre fumatori, exact din cauza faptului ca nu reproduc gustul fumului de tutun. Aproximativ 50% din utilizatorii adulti de tigara electronica intervievati declara ca folosirea aromelor dulci ii indeparteaza de la idea de a reveni la tigara traditionala.

 
Leave a comment

Posted by on December 6, 2011 in Despre tigara electronica

 

Tags: , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: