RSS

Ce exercitii sa alegi in functie de forma corpului

19 Dec

Toate suntem femei, insa nu avem toate aceeasi forma a corpului. Daca unele dintre noi au solduri bine conturate si sani generosi, altele au forme androgine. In timp ce unele au tendinta de a acumula kilograme, altele sunt numai fibra. In aceste conditii, un antrenament la sala se potriveste oricui? Bineinteles ca nu! 

Iata de ce va dam cateva sfaturi care sa va ghideze in alegerea unui tip de antrenament. In functie de forma corpului si de problemele pe care le avem exista si solutii cu caratcter tintit.

Sport: ce exercitii facem in functie de forma corpului?

 

Corp in forma de mar: Katherine Zeta Jones (varianta slaba)

Femeile cu silueta in forma de mar au tendinta de a acumula kilograme in zona superioara a corpului, in jurul abdomenului, picioarele ramanand subtiri, soldurile mici, iar talia aproape deloc marcata. Aceasta grasime este cea mai periculoasa, deoarece sufoca organele interne, crescand riscul de infarct si in general afectiuni cardio-vasculare. In primul rand, acestor persoane li se recomanda antrenamentele cardio si inotul, insa abdomenele sunt si ele mai mult decat bine-venite.

Corp in forma de para: Shakira


Femeile cu silueta in forma de para au o talie subtire, umerii mai putin dezvoltati, sanii mici, iar grasimea este localizata in zona inferioara a corpului. Practic, totul se depune de la fese in jos. Pentru a evita “explozia” de celulita si vergeturi pe un posterior si pe niste coapse prea pline, li se recomanda sa-si lucreze tocmai aceste zone. In plus, pot incerca si inotul care stimuleaza dezvoltarea musculaturii umerilor, mult prea mici in cazul unora dintre ele.

Corp in forma de clepsidra: Kim Kardashian


Femeile cu forme voluptoase, gen clepsidra, au sanii plini, talia subtire si soldurile generoase. Este indicat sa-si supravegheze constant greutatea pentru ca au tendinta de a se ingrasa in zona coapselor si posteriorului, de aceea si exercitiile trebuie sa atace fix aceste zone. De asemenea, pentru ca sanii grei au tendinta de a se lasa mai repede decat cei mici, miscarile care antreneaza muschii pectorali sunt binevenite.

Corp androgin (Dreptunghiular sau triunghi cu varful in jos): Keira Knightley

Femeile cu trup androgin sunt acelea care nu au fost inzestrate cu forme prea feminine, au o structura atletica, sanii mici si oasele mari. Avantajul lor este ca nu sunt predispuse ingrasarii, iar daca merg la sala dezvolta foarte repede fibra musculara. Lor le sunt recomandate sporturile usoare, care sa nu le suprasolicite muschii, pentru a evita in felul acesta masculinizarea mult prea evidenta. Joggingul, aerobicul, pilates, yoga – iata ce li se recomanda. Evitati excesul de exercitii pentru abdomen, mai ales antrenarea muschilor oblici, pentru ca va puteti lati si mai mult talia.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on December 19, 2011 in Sanatate

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: