RSS

Renunta la tutun.Partea II

25 Jan

Beneficiile renuntarii la fumat:

Veti observa multe beneficii imediat dupa ce renuntati la tutun:

Respiratia voastra, hainele, parul, casa , masina, vor mirosi mai bine.

Simtul mirosului se va intoarce si mancarea va avea un gust mai bun.

Degetele si unghiile voastre vor incepe sa isi piarda acea culoare galbuie specifica fumatului de tutun.

Dintii vostri se vor inalbi incet.

Casa, lucrul, si viata sociala se vor imbunatati si ele de curand:

Copii vostri vor fi mai putin probabil tentati de idea de a incepe sa fumeze.

Va fi cu mult mai usor sa gasiti o chirie sau o camera de hotel.

Veti pierde mai putine ore la munca, si veti obtine cu o mai mare usurinta un job.

Cautarea constanta a unui loc de fumatori cand sunteti in oras se va incheia.

Prietenii vor fi mai dispusi sa fie la voi in masina, sau in casa.

Procentele intalnirilor amoroase isi vor largi orizonturile(80% din populatie nu fumeaza).

Veti avea mai multi bani pentru cheltuiala( fumatorii unui pachet de tigari pe zi cheltuie in jur de 5000 Ron)

Anumite efecte de sanatate apar aproape imediat dupa ce renuntati, dar in fiecare saptamana, luna, an, fara utilizarea tutunului, veti observa imbunatatiri ale sanatatii voastre.

Dupa primele 20 de minute dupa renuntare- tensiunea arterial si pulsul  revin la nivelele normale iar temperature mainilor si picioarelor revine la normal.

Dupa 8 ore de la renuntare – nivelul monoxidului de carbon si cel al oxigenului din sange revin si ele la valori normale.

Dupa 24 de ore de la renuntare –  riscul aparitiei un atac de cord scade si el.

DUpa 48 de ore de la renuntare – terminatiile nervoase incep sa se regenereze si simturile de miros si gust incep sa revina la normal.

In decurs de 2 saptamani pana la 3 luni dupa renuntare – circulatia se imbunatateste si mersul pe jos devine mai usor, cresc si functiile plamanilor cu pana la 30%.

In decurs de 3 pana la 9 luni dupa renuntare – nivelele de energie cresc si ele, iar simptome ca tusa, congestia nazala, oboseala si dificultati de respiratie se imbunatatesc.Veti avea mai putine boli, raceli si atacuri de astm. Treptat, activitatile de zi cu zi nu v-a vor mai lasa fara rasuflare.

Dupa un an de la renuntare – riscul de a dezvolta boli coronariene scade la jumatate, comparat cu cel al unui fumator.

Dupa 5 ani de la renuntare – rata de deces produse de cancer la plamani scade aproape pana la 50% comparat cu nivelul unui fumator de un pachet de tigari pe zi; de asemenea si riscul de a dezvolta cancer bucal se injumatateste.

Dupa 10 ani de la renuntare – procentajul de a dezvolta cancer pulmonary ajunge la un procent similar cu cel al unui nefumator; celulele precanceroase sunt inlocuite de celule normale; riscul de atac cerebral este diminuat; riscul de cancer bucal, la gat, la esogag, al vezicii urinare, rinichilor si pancreasului sunt si ele toate diminuate.

Ca orice dependenta, renuntarea la tutun este dificila, mai ales daca actionati singur.  Exista o multime de moduri sa renunti la tutun si multe resurse care va pot ajuta.

Membri familiei, prietenii si colegii pot fi sustinerea de care aveti nevoie.

Discutati cu medicul vostru despre terapia de subtitutie a nicotinei si medicamente sau alternativa la fumat.

Advertisements
 
 

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: