RSS

Tigara Electronica: Doar o alterniva la fumat?

07 Feb

CN Creative au anuntat ca sunt pe punctul de a finaliza Nicadex, ”un produs folosit in terapiile de subtitutie cu nicotina, menit pentru programele de renuntare la fumat”.

Tigara electronica si Terapia de substitutie nicotinica.

Terapiile de substitutie – scumpe si ineficiente.

Acest lucru, suna ca o veste foarte buna, o alta alternativa pentru fumatori. Cu toate acestea, exista cateva studii care demonstreaza ca fumatori pot face tranzitia la tigara electronica cu succes, datele ne spun complet opusul in cazul terapiei de subtitutie a nicotinei – practic – aceasta nu functioneaza !

In plus, asa cum am sustinut si in trecut, exista o perceptie legata de fumatul acestei tigari electronice pe care uni o inteleg, alti nu – tigara electronica nu este doar o alternativa, ea este distractiva si poate creea placere utilizatorilor.

In cele din urma, mi se pare, de asemenea, un pic confuz, deoarece produsul descris pare a fi identic cu tigara electronica, singura diferenta fiind intr-un aspect al reglementarilor.

Dar ce ar spune un aburitor de tigara electronica ?

L-am gasit pe Catalin care a fost destul de amabil sa ne raspunda la cateva intrebari.

I: Catalin de cat timp aburesti pe tigara electronica?

R: Folosesc tigara electronica de aproximativ 3 ani. Ca orice alt aburitor de tigara electronica ma consider un ex-fumator. Am fumat zilnic, timp de 15 ani, am incercat sa ma las de cateva ori, dar fara succes, pana cand am incercat prima mea tigara electronica. De atunci ma consider un aburitor avid de tigara electronica.

I: Si nu ati mai fumat de atunci?

R: Din cand in cand, ma mai imbie cineva cu cate o tigara, si ma gandesc, de ce nu, si de fiecare data o sting inainte sa ajung sa consum jumatate din ea. Prefer aburitul pe tigara electronica.

I: Ai auzit vestea cea noua. Ce crezi despre asta?

R: Este mai buna ca tigara electronica?

I: Se descrie ca fiind ” un dispozitiv portabil care ofera nicotina purificata prin vaporizarea unei solutii farmaceutice cu diferite nivele de nicotina. O baterie reincarcabila de Litiu este folosita pentru a transforma cu ajutorul unui vaporizator solutia de nicotina in vapori inhalati de catre utilizatori. Multi utilizatori au raportat senzatia de utilizare a produsului Nicadex, fiind similar cu fumatul, doar ca vaporii nu contin nici o urma de fum, monoxid de carbon, gudron sau miile de impuritati toxice care fac tigara de tututn atat de periculoasa pentru sanatatea noastra. In plus fara fum, nu exista riscul fumatului pasiv prin care ai putea pune in pericol sanatatea celor din jur”. Ce spui ai incerca asa ceva?

R: Imi suna ca si ceea ce folosesc acum.

I: Da, dar ei spun ca acest produs va va ajuta sa renuntati la fumat.

R: Eu am renuntat la fumat, utilizand tigara electronica.

I: Poate. Dar din moment ce nu ati facut acest lucru intr-un cadru controlat, in conformitate, cu un produs medical aprobat, nu puteti afirma ca ati renuntat. Aceasta tigara ar urma sa fie supusa testelor care ar permite MHRA si aprobarea lor de catre FDA fiind etichetate ca un dispozitiv de renuntare la fumat. Si apoi NHS ar putea promova acest dispozitiv fumatorilor, construind si un sistem de sprijin in jurul utilizatorului.

R: Ar fi mai ieftin?

I: Poate. Dar idea este, de asemenea, veti avea posibilitatea de a participala reuniuni, veti avea la dispozitie o linie telefonica pentru consiliere in procesul renuntarii si accesul la niste vizite medicale, si binenteles accesul la un astfel de dispozitiv. Veti avea aceste beneficii, de a fi parte dintr-un program de renuntat la fumat, si la o comunitate de renuntare a nicotinei.

R: Stiti, de indata ce am inceput sa aburesc, am aflat ca deja fac parte dintr-o comunitate si inca una care pare mai distractiva decat ce mi-ati descris adineori. Dar, in ce priveste aceste servicii, nu tot taxele mele vor plati pentru asta? Cineva trebuie sa plateasca si acel cadru medical si serviciile de reglementare. Deci, doar sa vad daca am inteles eu bine, in loc sa imi achizitionez propria tigara electronica, as putea sa cumpar una la fel ca ea, doar ca voi plati un impozit mai mare sau ca taxele mele sa se indrepte inspre cineva care ma supravegheaza in timp ce voi utiliza tigara electronica?

I: Sunteti putin cinic.

R: Si o parte din taxele mele vor merge spre un medic, care ma va chema din cand in cand sa-mi readuca aminte ca va trebui sa renunt la nicotina, in intregime, la un moment dat?

I: Un comunicat de presa anunta ca acest dispozitiv va schimba regulile jocului.

R: Cred ca ar trebui sa caute in dictionar definitia acelor cuvinte cheie. Sunt aburitor de trei ani si un ex-fumator. Stiu ca poate fi si o parte nespusa aici.

I: Si care ar fi aceasta?

R: Daca acest Nicodex nu este diferit de Intellicig, daca Nicodex va fi acceptat ca un dispozitiv pentru renuntarea la fumat, atunci acest aspect ar trebui generalizat si la celelalte tigari electronice. Dar eu tot sunt preocupat de faptul ca cineva incearca sa medicalizeze un lucru deja existent. Este ca si cum ai spune ca nu poti fi o persoana buna daca o autoritate nu te declara ca fiind o persoana buna.

Voi ce credeti?



 
 

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

 
